Czytelnia
Zobaczyć mowę i milczenie
01/10/2015
„Mowa jest przebudzeniem świadomości, ale tylko po to, by ujrzeć niemożność wyrwania się z pęt cielesności.” O przekraczaniu norm i śmierci mowy w teatrze Tadeusza Różewicza. Autor: Grzegorz Niziołek
Gombrowicz teatralny
21/09/2015
Gombrowicz zdaje się startować od poziomu, jaki wyznaczają mu gotowe konwencje teatralne, żywiące się koncepcjami człowieka. To, co robi polega na zadaniu konwencji „niewygodnego pytania”. Autor: Jerzy Jarzębski
Portret, czyli co Mrożek mówi, gdy milczy.
12/05/2015
Nie jest specjalną tajemnicą, że Sławomir Mrożek należy do ludzi wybitnie małomównych. Milczenie jest jego stanem naturalnym. Autor: Janusz Majcherek
Holoubek w pierwszym akcie „Dziadów”. Notatki o formie.
10/03/2015
Taśmy, które zachowały się w archiwum dźwiękowym Teatru Narodowego, zawierają posklejane ze sobą i przemieszane nagrania dwu przedstawień Dziadów Kazimierza Dejmka. Autor: Tomasz Kubikowski.