Aktualności

Sonata jesienna. Motywy główne

Sonata jesienna Ingmara Bergmana w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego; w roli Charlotty – Danuta Stenka. Premiera odbyła się 10 października na Scenie Studio.

Między objawieniem a opętaniem. Rozmowa z Wojciechem Farugą

„Najważniejszym tematem jest próba zrozumienia doświadczenia mistycznego” – podkreśla Faruga. Reżyser inscenizuje Matkę Joannę od Aniołów Iwaszkiewicza.

Świętość i grzech – premiera „Matki Joanny od Aniołów” Iwaszkiewicza

Matka Joanna od Aniołów w reżyserii Wojciecha Farugi; w roli tytułowej – Małgorzata Kożuchowska. Premiera przedstawienia odbyła się 5 września na Scenie przy Wierzbowej.

Nienasycenie

Fascynująca, nieobliczalna. Pragnie więcej i więcej... Ile granic może przekroczyć? Premiera Ibsenowskiej Heddy Gabler w reżyserii Kuby Kowalskiego odbyła się 10 maja na Scenie przy Wierzbowej.

Życie wyobrażone. Rozmowa z Kubą Kowalskim

Kuba Kowalski pracuje nad Heddą Gabler Ibsena. W roli tytułowej – Wiktoria Gorodeckaja. Premiera 10 maja na Scenie przy Wierzbowej.

„Czy można się odpamiętać?”

Jak być kochaną – przejmująca historia kobiety zmagającej się z traumą wojennych przeżyć, miłością oraz własną pamięcią. Premiera przedstawienia odbyła się 2 lutego na Scenie przy Wierzbowej.

„…nie można się zakochiwać w przeddzień wojny”. Rozmowa z Leną Frankiewicz

Reżyserka przygotowuje sceniczną wersję opowiadania Kazimierza Brandysa Jak być kochaną. Premiera na Scenie przy Wierzbowej 2 lutego.

Mordercza przyjemność. Rozmowa z Grzegorzem Małeckim o „Tchnieniu”

„Najbardziej pociąga mnie opowieść o człowieku – mówi reżyser. – Aktorzy będą musieli zająć widza sobą… i tylko sobą. Praca mordercza, ale strasznie przyjemna”.

Gorzko, śmiech zastyga. Piotr Cieplak o „Ułanach”

Reżyser o pracy nad Ułanami: „przenikliwie i gorzko opisują rodzaj galimatiasu, który towarzyszy dzisiejszej rozmowie Polaków o nas samych”. Premiera 10 marca!

Zbliżenie. Rozmowa z Arturem Urbańskim o „Twórcach obrazów”

„Zaczynają opadać płaty betonu, którymi na co dzień jesteśmy opancerzeni – mówi reżyser. – Czy to będzie gwałtowne? Najpierw trochę, potem mocniej...” 

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego, akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, kliknij tutaj.

Poniżej możesz dostosować ustawienia dotyczące plików cookies:

  Zezwól na przechowywanie danych reklamowych.

  Zezwól na przechowywanie danych użytkownika.

  Zezwól na personalizację reklam.

  Zezwól na przechowywanie danych analitycznych.